Сучасні технології дозволяють витиснути з ЦОДа 200% ефективності

Директор департаменту Secure Power компанії «Шнейдер Електрік Україна» Володимир Дохленко розповідає про нові технології в індустрії ІТ-інфраструктури датацентрів, настроях партнерів і нечесної конкуренції з боку noname-вендорів.

PCWeek / UE: Як змінився ландшафт ринку інфраструктури ЦОД за останні 5 років? Міграція бізнесу в хмару, рясний «банкопад» (адже в кожному банку був свій ЦОД), інфляція, пандемія короновіруса і локдауни – всі ці фактори, напевно, справили значний вплив на стан індустрії?

Володимир Дохленко: Об’єктивно проєктів стало менше: будівництво ЦОДів перестало бути масовим, як це було 7-10 років тому. Разом з тим, зросли вимоги до якості кінцевого результату. Наприклад, у нас зараз багато проєктів, де ми відповідно до вимог замовника зобов’язуємося забезпечити необхідне значення коефіцієнта PUE (Power usage effectiveness), гарантуємо підтвердження надійності проєктних рішень сертифікацією UPTIME. Також зросли вимоги до потенціалу подальшого розширення і можливостей модернізації.

Зараз у нас є проєкти побудови датацентрів у двох великих банках, які проходять сертифікацію Uptime Institute. В одного з замовників проєктна документація вже сертифікована у відповідності з рівнем Tier IV – вперше в Україні. Наступний етап – сертифікувати вже побудований майданчик.

Тобто, резюмуючи, кількість перейшла в якість – ЦОДів стало менше, але вони стали технологічнішими і раціональнішими, а замовники починають чітко розуміти, що будівництво датацентру – дуже відповідальне завдання, тому вибір кваліфікованих інтеграторів і надійного вендора – є ключовим фактором успіху проєкту.

PCWeek / UE: минулий рік був успішним для регіонального офісу APC by Schneider Electric?

В. Д .: Так, рік був досить успішним для бізнесу, компанія демонструє зростання по всіх категоріях продуктових лінійок.

Основні драйвери зростання – захист технологічного обладнання, Edge рішення, тобто продукти для крайових інфраструктур. Було реалізовано ряд цікавих проєктів ЦОД, включаючи контейнерні рішення, рішення з управління інфраструктурою на базі EcoStruxure. Сегменти наших замовників досить широкі: це фінанси, телеком, промисловість і державний сектор.

Кваліфікація наших фахівців досить висока, при необхідності наша українська команда здатна брати участь в розробці проєктів на сотні мегават. Унікальність Schneider Electric полягає у синергії традиційного ІТ, енергетики, автоматизації, що значно спрощує реалізацію комплексних рішень, дозволяючи отримувати максимально технологічні та енергоефективні рішення. Ми розраховуємо, що спільно з нашими партнерами ми зможемо бути надійною основою для створення будь-яких амбітних проєктів світових WEB, ІТ гігантів в разі їх готовності інвестувати в Україну.

PCWeek / UE: Що можете сказати про ваших партнерів: як змінилась їх кількість і якість за останні роки?

В. Д .: Кількість партнерів стабільно висока, і навіть зросла, за рахунок появи нової категорії партнерів з електротехнічної сфери. Ми є частиною Шнейдер Електрік і прагнемо запропонувати всі можливості компанії нашому партнерському каналу.

Із загальних тенденцій, з’явилося таке поняття як фокусна спеціалізація партнерів. Якщо раніше вони були більш універсальні, то сьогодні більшого успіху досягають партнери, які зосереджуються на певних завданнях. Наприклад, будують датацентри або ж займаються тільки охолодженням. Ринок стає більш вимогливим до рівня компетенцій, тому партнери намагаються формувати певну ключову спеціалізацію.

Наша оновлена партнерська програма спрямована на розвиток партнерів різного рівня, дозволяючи йому розвиватися динамічно. Ми ввели ряд нових спеціалізацій для партнерів, наприклад, є вузькі спеціалізації з напрямків Edge, Software, разом з тим залишилися традиційні широкі спеціалізації по ЦОД і звичайним продуктам.

PCWeek / UE: Як проводилася робота з партнерами під час пандемії?

В. Д .: Розвиток партнерських компетенцій – наша стратегічна задача. Компанія дуже швидко переключилася на онлайн-навчання: ми підготували ряд курсів з нових продуктів і системно їх проводили. Перший час цікавість до онлайн-курсів була велика, але тенденція спаду також почала простежуватися – людям, напевно, захотілося все ж особистого спілкування.

Ми безумовно, плануємо знову почати проводити масштабні партнерські конференції в звичному офлайн-форматі, як тільки це стане можливо.

PCWeek / UE: Останніми роками знову виник запит на використання в дата-центрах рідкого хладагенту, що підводиться безпосередньо до джерела тепла. У минулому кварталі Schneider Electric у співпраці з Iceotope і Avnet випустила спеціальну модель серверної стійки NetShelter, розраховану на використання Системи рідкого охолодження (СРО). На вашу думку, стійки СРО будуть завжди нішевим продуктом або через років через 5-10 стануть масовим компонентом ЦОДів?

В. Д .: Компанія дуже багато інвестує в перспективні розробки. Відомо, що рідинне охолодження дозволяє відводити до 100 КВт на стійку. Прогрес йде дуже швидко і наші замовники і партнери повинні бути впевнені в завтрашньому дні, отримуючи від нас найсучасніші і найтехнологічніші рішення.

PCWeek / UE: Нерідко виникає ситуація, коли ЦОД, створений, скажімо, десять років тому, не був розрахований на такі обсяги ІТ-навантажень, з якими йому доводиться стикатися сьогодні. Що може зробити компанія для модернізації «малою кров’ю»?

В. Д .: Якщо ЦОД побудовано грамотно, то в нього з самого початку закладено великий модернізаційний потенціал. Взагалі, у наших замовників часто виникають завдання щодо удосконалення інфраструктури, і зазвичай їх завжди вдається вирішити після обстеження існуючої інфраструктури, за допомогою різних рекомендацій, часто це прості конструктивні зміни, наприклад, для поліпшення повітряних потоків, оптимізація параметрів, розподілу навантаження тощо, призводить до відчутного ефекту. В цьому плані хорошим засобом є EcoStruxure IT Advisor, спеціальне програмне забезпечення, яке дозволяє змоделювати поточну картину ЦОД для оптимізації ресурсів, обліку, планування розширення і дозволяє побудувати наочну перспективну модель ЦОД для розуміння подальшого розвитку.

Поєднання сучасних технологій, грамотного проєктування і спеціалізованого ПЗ дозволяють витиснути з ЦОДа, умовно кажучи, 200% ефективності. Тобто, навіть з урахуванням стрімкого розвитку бізнесу, можливостей для модернізації датацентру вистачає на десятки років вперед.

PCWeek / UE: Що важливіше для успіху: продукт або маркетинг?

В. Д .: Є хороші продукти, про які ніхто не знає. І є продукти, просування яких дозволяє короткочасно підняти продажі до небес, але, коли виявляється, що якість або споживчі характеристики невідповдні, збут різко падає. Я вважаю, що тут важливо збалансувати технологічність і правильне донесення переваг і продукту до кінцевого замовника.

PCWeek / UE: Наскільки складно зараз конкурувати на ринку?

В. Д .: АРС традиційно займає лідуючі позиції на ринку, завдяки високій якості, доступності різних лінійок продукції, високому рівню технічної та сервісної підтримки і оптимальної вартості. Наш продуктовий ряд постійно розширюється, щоб слідувати мінливим вимогам ринку і забезпечувати конкурентні переваги нашим партнерам.

З’явилося досить багато недобросовісних постачальників азіатської продукції, які часто спотворюють реальні технічні параметри обладнання. В результаті страждає кінцевий замовник – збільшуються його щорічні операційні витрати, не забезпечується необхідний функціонал в повному обсязі. Все це змушує замовника більш інтенсивно утилізувати свій технічний персонал, службу експлуатації для додаткової перевірки заради уникнення таких ситуацій.

PCWeek / UE: Які ваші прогнози стосовно бізнесу APC by Schneider Electric на поточний і наступний роки?

В. Д .: Ми прогнозуємо, що продажі зростатимуть двозначними цифрами на рік. Поки динаміка продажів підтверджує наші прогнози, ми випереджаємо раніше намічені показники. Наша перевага в тому, що ми можемо запропонувати обладнання, згідно будь-яким вимогам замовника. Фокусно під конкретну задачу ми підбираємо оптимізовані рішення. Говорячи про бюджетні рішення, наприклад, хочу згадати однофазні та трифазні ДБЖ серії Easy. Зараз вони дуже популярні в Україні, закриваючи ємну нішу бюджетних ДБЖ.

Джерело: Шнейдер Електрік Україна

Опубліковано в Різне. Leave a Comment »

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: