Михайло Саакашвілі: Презентація Закону України про економічну свободу

Давні економічні реформи означали постійну стагнацію економіки України. Для зростання економіки необхідно усунути бар’єри для входу на ринок, і у випадку України ці перешкоди подолати практично неможливо. Наприклад, для того, щоб відкрити пекарню, потенційним підприємствам необхідно отримати 18 дозволів, а до нагляду будуть залучені п’ять і більше агентств. Занадто велике регулювання, уряд не здатний ефективно контролювати економічну діяльність, що робить необхідність непохитної прихильності сприяти політиці, що сприяє процвітанню, ще більш актуальною.

Президент Володимир Зеленський чудово розуміє ці основні питання. На його прохання ми працювали над Законом про економічну свободу, який був представлений на останньому засіданні Національної ради реформ 30 липня. Зеленський негайно скористався цією можливістю, щоб зробити Україну економічно вільнішою, і гаряче підтримував цей акт протягом усієї зустрічі. З нашою допомогою президент здійснює справжню економічну революцію.

Давайте розглянемо деякі факти. Наразі в Україні функціонують 882 регулюючі органи, 77 сфер контролю (формально, але на практиці – набагато більше), 72 032 планових та 77925 позапланових перевірок (на 2021 рік), понад 50 000 регуляторних актів та приблизно 450 годин на рік підприємства щодо надання адміністративних послуг, офіційної звітності, проходження перевірок.

Малі та середні підприємства складають понад 70 відсотків української економіки. Однак вони також є тими, на кого найбільше впливає надмірне регулювання. Не менш важливо продовжувати деолігархізацію та створювати та підтримувати сприятливі регуляторні умови для малих та середніх підприємств. Якщо ми не скасуємо регулювання та не зменшимо адміністративне та контрольне навантаження на бізнес, економічний розвиток України продовжуватиме стагнувати та скорочуватися на 2 або 3 відсотки щорічно.

За Індексом економічної свободи Інституту Фрейзера, Україна є однією з найбільш економічно несвободних економік у світі. У таких країнах, як Південна Корея, В’єтнам, Хорватія та Грузія, які пішли шляхом економічної лібералізації, спостерігається різке зростання економічного виробництва. Наприклад, у Грузії більше 90 відсотків ліцензій та дозволів було скорочено з 909 загалом до лише 45 ліцензій та 52 дозволів; і 83 відсотки всіх документів, які вимагали урядовці, були ліквідовані. В результаті між 2003-2021 роками реальний валовий внутрішній продукт виріс на 70,6 відсотка.

З моменту свого заснування Офіс простих рішень та результатів був присвячений тому, щоб зробити Україну вільнішим місцем, а економічна свобода є вирішальною частиною цієї боротьби. Щоб впровадити наші ідеї обмеженого втручання в економіку, прозорості, раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій, а також доступності та доступності адміністративних послуг, ми склали Закон про економічну свободу.

Затверджений Президентом та іншими членами Національної ради реформ, Закон про економічну свободу забороняє створення нових контролюючих органів у сфері підприємництва, а також запровадження нових дозволів, ліцензування та звітності та гарантує дебюрократизацію взаємодія бізнесу та влади.

Ключові стовпи проекту Закону про економічну свободу, які були представлені Національній раді реформ:

1. Позапланові перевірки підприємств у більшості випадків слід проводити лише за рішенням суду. За відсутності таких їх слід заборонити.

2. Ділова діяльність може бути припинена лише на підставі відповідного рішення суду. Жодна господарська діяльність не може бути перервана без дозволу суду.

3. Страхування відповідальності та/або страхування майна є життєздатною альтернативою державному контролю економічної діяльності. Якщо договори страхування визначають ризики відповідальності та/або збитку, які можуть бути предметом перевірок, застраховані підприємства повинні бути звільнені від державного нагляду або контролю.

4. Державний контроль має базуватися на застосуванні автоматизованої системи підприємницьких ризиків, яка визначає тип перевірки, періодичність, перелік та обсяг питань, що підлягають інспектуванню (отже, немає всеохоплюючого контролю). Орган, уповноважений здійснювати державний контроль, який не впровадив зазначену систему управління ризиками, буде позбавлений повноважень щодо проведення перевірок.

5. Контролюючі органи повинні дотримуватися своєї виключної сфери компетенції – заборони перевірки одного суб’єкта регулювання різними контролюючими органами. Перевірка контролюючими органами може бути складною або послідовною – на вибір суб’єкта господарювання.

6. Подання документів для надання адміністративних послуг, офіційної звітності та іншого спілкування між бізнесом та державою слід перевести у безпаперовий та електронний формат. Неможливо подати заявку на послуги або подати документи в електронному форматі – уряд не зможе вимагати звітності та/або отримання дозволів, ліцензій тощо.

7. Для забезпечення дерегуляції в деяких сферах державний контроль за діяльністю суб’єктів господарювання слід покласти на саморегульовані організації або незалежні треті сторони. Це дозволить максимально розділити повноваження та ефективніше функціонувати державними органами.

8. Нинішній та майбутній уряди України мають утримуватися від запровадження нових контролюючих органів (перевірок) та розширення сфер контролю економічної діяльності, а також від запровадження нових дозволів, ліцензування чи звітності.

Прихильність принципам економічної свободи (та відповідним сучасним інструментам регулювання) встановить якісно новий стандарт відносин між державою та бізнесом. Україна також підніметься у рейтингу Doing Business. Революційна зміна існуючих правил підприємницької діяльності зменшить відповідність бізнесу та витрати на адміністративне навантаження, зробивши Україну сприятливою для бізнесу.

Закон про економічну свободу є рамковим документом, і його спочатку направлять до комітетів Верховної Ради для обговорення. Однак я сподіваюся, що він отримає належну підтримку, і закликаю депутатів парламенту підтримати його. Ми також тісно співпрацюємо з Олексієм Кучером та Державним регуляторним агентством над впровадженням ефективних дерегуляцій, передбачених Законом. Крім того, для імплементації положень Закону слід внести низку інших законодавчих змін у діалог між урядом та бізнесом, які значно лібералізують умови відкриття та ведення бізнесу в Україні, а також розкриють підприємницьку діяльність потенціал українців. Ми очікуємо, що цей закон перетворить Україну на успішну країну, подібну до Сінгапуру чи Грузії, на яку всі сподіваються.

Українці вже чекали занадто довго, і ми не можемо дозволити собі завалювати наш бізнес далі. Даючи їм повітря для дихання, ми забезпечимо довгострокове економічне процвітання.

Михайло Саакашвілі був головою виконавчого комітету Національної ради реформ з 7 травня 2020 року. Він займав посаду губернатора Одеської області з 30 травня 2015 року по 9 листопада 2016 року. Він був президентом Грузії з 25 січня. , 2004 р., До 17 листопада 2013 р.

Джерело: Kyiv Post

Опубліковано в Різне. Leave a Comment »

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: