Ринок побутової техніки та електроніки в Україні: помірний індекс зростання. Результати «GfK TEMAX® Україна» за перший квартал 2014 року

Київ, 15 травня 2014 року – В першому кварталі 2014 року ринок побутової техніки та електроніки в Україні зріс на 2,4% порівняно з аналогічним періодом минулого року та склав 11 млрд. грн.

Найбільшими темпами порівняно з першим кварталом 2013 року зростав ринок телекомунікаційного обладнання (+20%), друге місце за темпами росту посів ринок малої побутової техніки (+18,6%). Ринок побутової електроніки також відзначився позитивною динамікою – плюс 7,3% відносно першого кварталу 2013 року. Обсяги продажів великої побутової техніки збільшились на 1,9%. Падіння зазнали ринки інформаційних технологій (-10,8%), фототехніки (-24%) та офісного обладнання (-25%).

grafik

Телекомунікаційне обладнання: ринок зростає попри все

Телекомунікаційний ринок у першому кварталі 2014 року склав 2,39 млрд. грн., що на 20% більше, ніж на початку минулого року. Обсяги продажів смартфонів неухильно збільшувались, сягнувши в грошовому вимірі 81% ринку. Найбільшим попитом продовжують користуватися смартфони з двома сім-картами та з діагоналлю екрану 4-5 дюймів.

Внаслідок здешевлення смартфонів попит на мобільні телефони й надалі знижується. У першому кварталі 2014 року їх було продано на 28% менше порівняно з аналогічним періодом 2013 року. Стаціонарні телефони та факси так само демонструють негативну динаміку: у першому кварталі 2014 року було реалізовано на 27% менше стаціонарних телефонів та на 60% менше факсів, ніж у першому
кварталі 2013 року.

Мала побутова техніка: сплеск продажів мультиварок

У першому кварталі 2014 року ринок малої побутової техніки зріс на 18,6% та склав 1,24 млрд. грн. Погіршення політичної та економічної ситуації в країні в першому кварталі негативно відбилось на продажах малої побутової техніки: більшість категорій сектору мають від’ємні показники продажів порівняно з відповідним кварталом попереднього року. Відносно стабільним цього року був лише розвиток сегментів еспресо-машин та пилососів. На фоні загального для усього сектору сповільнення темпів розвитку яскраво вирізняється категорія мультиварок, яка наразі посідає перше місце за обсягами продажів, посунувши на другу сходинку традиційного лідера – пилососи. На мультиварки наразі припадає 29% продажів всієї малої побутової техніки в грошовому вимірі; цей показник в сім разів більше, ніж минулого року.

Побутова електроніка: підвищений попит на телевізори в період нестабільності гривні

На початку 2014 року ринок побутової електроніки зріс на 7,3% та склав 1,9 млрд. грн. Такий результат зумовлений, головним чином, збільшенням продажів плоскопанельних телевізорів (на 13,4%), що мають найвагомішу частку у структурі сектору. Приріст у першому кварталі частково забезпечили три чинники: післяноворічні розпродажі, попит на товари тривалого вжитку у період нестабільності гривні та стримування цін на рівні 2013 року. Зростає попит на телевізори з діагоналлю від 39″. Сегмент Ultra HD продемонстрував зростання, натомість OLED та телевізори із вигнутим екраном купували лише одиниці. Окрім телевізорів, на ринку споживчої електроніки позитивну динаміку мали лише карти пам’яті (+17,7%). Продажі USB-пам’яті зменшились на 15,8% порівняно із січнем-березнем 2013 року.
Продажі домашніх аудіосистем скоротились на 27,2%, відеокамер – на 37,4%, ігрових консолей – на 7,2%.

Велика побутова техніка: сповільнення темпів росту

Наслідком складної політичної та економічної ситуації в Україні стали непередбачувані тенденції на ринку великої побутової техніки в першому кварталі 2014 року. Ріст сектору на 1,9% є результатом валютних коливань, а не реальної поведінки споживача, оскільки в натуральному вимірі сектор продемонстрував негативну динаміку.
Продажі великої побутової техніки сягнули позначки в 2,13 млрд. грн. переважно завдяки традиційним продажам, тоді як обсяги інтернет-продажів впали. Найвпливовіші групи сектору – холодильники, пральні машини та плити зросли на 2%, 1,4% та 5% відповідно. Сектор кухонних плит завдячує своїм результатом позитивній динаміці вбудованого сегменту, який зріс разом із варильними поверхнями і в
натуральному вимірі порівняно з першим кварталом 2013 року. Натомість продажі мікрохвильових печей зменшилися (-12%).

Інформаційні технології: прогнозоване падіння

Ринок ключових ІТ-продуктів скоротився на 10,8% порівняно з першим кварталом 2013 року та склав 2,91 млрд. грн. Перенасичення ринку ноутбуків та складна ситуація в Україні призвели до падіння обсягів продажу цієї групи на 24% у грошовому вимірі. Ринки моніторів та десктопів скоротилися приблизно на 30% кожний. Сектор електронних книг теж не стали винятком – попит упав на 27%. Єдина категорія, що показала зростання продажів у першому кварталі 2014 року – це медіа-планшети (+58%). Продажі клавіатур та мишок у грошовому вимірі зменшилися на 8% та 7% відповідно. Таке відносно незначне падіння зумовлене насамперед збільшенням середньої ціни завдяки попиту на бездротові пристрої. Найменшого падіння продажів зазнали накопичувачі (-2%).

Фоторинок: глобальна тенденція в унісон з ситуацією в Україні

У першому кварталі 2014 року на ринок фотоапаратів в Україні вплинула як світова тенденція падіння продажів, так і нестабільна ситуація в країні. Загалом у першому кварталі фоторинок склав близько 280 млн. грн., що на 24% менше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Негативну динаміку продемонстрували всі сегменти (компактні, дзеркальні та системні фотоапарати), причому, як і минулого року, найбільш стрімко скорочувався ринок компактних фотоапаратів. Найвідчутнішого удару зазнали камери дешевої цінової категорії.

Офісна техніка: найслабший сектор у 2014 році

Сектор офісної техніки найбільше постраждав через складні умови в Україні. Обсяг ринку зменшився на 25% порівняно з першим кварталом 2013 року та склав 189 млн. грн. Продажі багатофункціональних
пристроїв скоротились на 19%, принтерів – на 33%. Проте найсильніше був уражений ринок сканерів: продажі впали майже вдвічі порівняно з минулорічними показниками.

GfK TEMAX® Україна: незначне зростання у складний період

Початок 2014 року був непростим для України як у політичному, так і в економічному плані. Розвиток ринку побутової техніки та електроніки значно сповільнився, та все ж лишився в «зеленій зоні» завдяки таким факторам:

  • Неоднорідна динаміка за перший квартал: січень і лютий, на противагу березню, були більш спокійними в термінах геополітики та валютного курсу, тож демонстрували звичні для цього сезону темпи росту.
  • Три продуктові групи мали найбільший в плив на компенсацію загального падіння: мультиварки, смартфони та планшети.

Ринкові результати в даному прес-релізі наводяться в національній валюті, що в ситуації її девальвації і росту цін дещо завищує реальні показники кварталу.

Щодо секторів із негативною динамікою (інформаційні технології і фототехніка), то очікуване падіння через насичення ринку посилила складна ситуація в країні. Вочевидь всі чинники описані вище і надалі
впливатимуть на ринок побутової техніки та електроніки, що унеможливлює вірогідні прогнози розвитку ринку у 2014 році.

Результати у формі таблиці

Tabl

 

Джерело: Прес-реліз GfK TEMAX® Ukraine 16 травня 2014 року 15:08

Advertisements
Оприлюднено в Аналітика. Позначки: . Leave a Comment »

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: