Ринок побутової техніки та електроніки в Україні: зниження темпів росту наприкінці року

За результатами четвертого кварталу 2013 року ринок побутової техніки та електроніки в Україні склав 15,3 млрд. грн., продемонструвавши зростання 4,5%. За підсумками 2013 року, обсяг ринку становить 48,4 млрд. грн., що на 9% більше, ніж минулого року. Найвищих річних показників досягли ринки телекому та великої побутової техніки (+19% та +9% відповідно). Також успішним цей рік став і для ринків інформаційних технологій (+9%), малої побутової техніки (+7%) та споживчої електроніки (+6%). Ринки офісної техніки та фото мали непогані результати у минулих кварталах, проте за підсумками року зазнали падіння (на 1% та 11% відповідно). Загалом у 2013 році ринок побутової техніки та електроніки в Україні помірно зростав, не зазнавши значних зрушень. Лише у четвертому кварталі спостерігаємо порівняно низький рівень зростання.

Телекомунікаційне обладнання: смартфони стали потужнішими і ще більш доступними

За підсумками 2013 року загальний обсяг ринку телекомунікаційного обладнання склав 9,8 млрд. грн., що на 19% більше, ніж у 2012 році. Такий суттєвий приріст ринок продемонстрував завдяки значному попиту на смартфони. Частка продажів мобільних телефонів у 2013 році зменшилася не лише у вартісному, а й в натуральному вимірі, що стало особливістю минулорічного перерозподілу продажів між смартфонами та мобільними телефонами. Відтак обсяг продажів смартфонів склав 7,17 млрд. грн., що становить річний приріст на 58% порівняно з попереднім роком. Натомість попит на мобільні телефони неухильно скорочувався, що призвело до падіння продажів на 29%. Така динаміка пояснюється зниженням середньої ціни на смартфони, що зробило їх більш доступними для широкого загалу. Окрім того, у другій половині року розширилася лінійка смартфонів у нижчих цінових категоріях; завдяки загостренню конкуренції між виробниками, ці пристрої вже оснащені трендовими технічними характеристиками. Основними тенденціями ринку 2013 року є зростання продажів смартфонів з підтримкою 2 сім-карт та більшим розміром екрану. Також слід зазначити, що впродовж року відбулося падіння попиту на стаціонарні телефони та факси, відтак зниження обсягів їх продажів становить 5% та 25% відповідно.

Велика побутова техніка: зростання інтернет-продажів

Незважаючи на негативні прогнози початку 2013 року, а також складне політичне та економічне становище в Україні наприкінці року, ринок великої побутової техніки зріс на 9%, порівнюючи з минулим роком, досягнувши позначки 10,5 млрд. грн. Загалом у секторі зросла частка інтернет-продажів. Наразі, можемо стверджувати, що вже кожен п’ятий продукт великої побутової техніки було продано через Інтернет. Вбудована техніка зростала швидшими темпами, ніж автономна. Найвагоміша категорія холодильників показала найменший ріст на рівні 5%, пральні машини покращили продажі на 7%, а плити разом із вбудованими печами сягнули приросту 11%. Найшвидші темпи зростання продемонструвала категорія сушильних машин (90%) та морозильних камер (35%), натомість мікрохвильові печі обмежились ростом до рівня 5%.

Інформаційні технології: ноутбуки залишаються найвагомішою групою

За результатами 2013 року ринок ключових категорій IT-техніки в грошовому вимірі збільшився на 9% порівняно з 2012 роком. Темпи росту у четвертому кварталі 2013 року щодо аналогічного періоду 2012 року були дещо нижчими (5%), ніж у трьох попередніх кварталах (9%, 14% та 9% відповідно). Частково це пояснюється падінням продажів у грудні 2013 року через нестабільне соціально-економічне становище в країні. Обсяг продажів ноутбуків у грошовому еквіваленті зменшився на 8% порівняно з минулим роком. Проте ноутбуки, як і раніше, є найбільшою групою сектору: їхня частка дорівнює 48% ринку ІТ. Прогнозовано майже вдвічі скоротилася частка нетбуків. Натомість удвічі зріс попит на тонкі ноутбуки. Сегмент медіа-планшетів в 2013 році склав 2,81 млрд. грн., що становить 20% ринку ІТ, тим часом як минулого року його частка складала лише 8%. Таке зростання є цілком закономірним, адже попит на ці пристрої підігрівається надзвичайно широкою пропозицією в різних цінових категоріях. Продажі стаціонарних комп’ютерів склали 1,8 млрд. грн. (падіння на 8%). Їх частка становить 13% від загального обсягу ринку ІТ. Однак і в цьому секторі є пристрої, зокрема моноблочні десктопи, що рік у рік демонструють позитивну динаміку. Продажі комп’ютерної периферії (мишки та клавіатури) також зросли. Зокрема, це пов’язано з попитом на клавіатури до планшетів, які зазвичай значно дорожчі від звичайних. Частка електронних книг скоротилась через зростання ринку медіа-планшетів: обсяг їх продажів зменшився на 15% порівняно з минулим роком (загалом річні продажі склали 244,1 млн. грн.).  Найбільших втрат зазнав сегмент книг з LCD-екраном.

Мала побутова техніка: падіння лише в останньому кварталі

Для малої побутової техніки минулий рік був надзвичайно успішним: темпи зростання продажів склали 7% порівняно з 2012 роком. Загалом було реалізовано товарів на суму близько 3,86 млрд. грн. Найбільший внесок в цей успіх зробили групи категорії «догляд за домом» завдяки сильним позиціям пилососів. Так, ця найбільша за обсягом продажів у грошовому вимірі група, зросла на 14% порівняно до показника 2012 року. Навіть незважаючи на загалом слабкий як для цього сектору четвертий квартал (скорочення продажів на 5%), у квартальному розрізі групі пилососів вдалося вирости на 3%. Традиційно сильним сегментом залишились пилососи з контейнером – завдяки розвитку дешевих та середніх цінових лінійок. Також суттєво долучилися до успіху миючі пилососи, які наразі забезпечують чверть продажів продуктової групи. Окрім пилососів, у 2013 році спостерігались швидкі темпи зростання кухонних категорій: прилади для приготування їжі (+13%), кавові машини та кавоварки (+12%), м’ясорубки (+11%), а також приладів для доглядом за тілом: машинки для підстригання волосся (+14%) та чоловічі бритви (+7%).

Побутова електроніка: найцікавіші технології – Smart, 3D, Blu-Ray

Продажі сектору побутової електроніки у 2013 році склали 7,95 млрд. грн., що на 6% вище від продажів 2012 року. У 2013 році продажі головної групи сектору – плоскопанельних телевізорів зросли на 8% в порівнянні з 2012 роком та становили 6,5 млрд. грн. Майже всі продажі телевізорів у 2013 році належить продажам LED-телевізорів, тимчасом як частка рідкокристалічних телевізорів без технології LED у 2013 році значно скоротилась. Водночас, завдяки широкій пропозиції, підвищується попит на телевізори з технологіями Smart TV та 3D. Корелюючи з ростом продажів смартфонів та планшетів, триває тенденція до збільшення продажів карт пам’яті, які у 2013 зросли на 37% порівняно з 2012 роком. На тлі загального падіння продажів домашніх кінотеатрів на 19%, продажі Blu-ray кінотеатрів зросли; також збільшились на 12% продажі інших аудіо-систем (міні, мікро, міді та повнорозмірних).

Офісна техніка: найкраще продаються багатофункційні пристрої

За результатами 2013 року ринок офісного обладнання склав 955 млн. грн., зазнавши скорочення на 1%. Падіння спостерігається на ринках принтерів та сканерів (мінус 10% і 5% відповідно порівняно з 2012 роком), тоді як ринок багатофункційних пристроїв піднісся на 4% у порівнянні з попереднім роком. Своїм успіхом ринок БФП завдячує переважно лазерному сегменту. Натомість струменевий сегмент зазнав невеликого падіння продажів порівняно з 2012 роком. Частка багатофункційних пристроїв на ринку офісного обладнання у 2013 році зросла на 6 п.п. порівняно з 2012 роком та сягнула 67%. Частка принтерів за результатами 2013 року становить лише 30% загального обсягу ринку офісного обладнання. Продажі сканерів у 2013 році становили близько 30 млн. грн. (тобто менше 3% ринку офісної техніки).

Фоторинок: падіння, незважаючи на обнадійливий початок року

За підсумками 2013 року фоторинок скоротився на 11%, склавши у грошовому вимірі 1,6 млрд. грн. Початок 2013 року був досить успішним для ринку, а далі попит на цифрові фотоапарати почав стрімко падати. Зокрема в четвертому кварталі продажі зменшилися на 25% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. У 2013 році частка дзеркальних фотоапаратів досягла 50%. Падіння ринку пов’язане із значним зменшенням попиту на компактні фотоапарати: мінус 31% у четвертому кварталі щодо аналогічного періоду 2012 року.

Загальні висновки

2013 рік для ринку побутової техніки та електроніки в Україні можна назвати вдалим, адже майже в усіх секторах спостерігалося зростання. Навіть незважаючи на погіршення соціально-економічної ситуації в країні наприкінці року, четвертий квартал завершився з позитивним балансом. Ключовими в останньому кварталі стали ринки телекомунікацій та інформаційних технологій – саме попит на товари цієї групи забезпечив добрі результати. На ринку телекомунікацій високих показників досягнуто завдяки смартфонам, які наприкінці року стали і дешевшими, і більш функційними. На ринку інформаційних технологій протягом року традиційно зростали медіа-планшети. Загальна економічна ситуація в Україні залишається нестабільною, що у 2014 році може призвести до негативних наслідків для ринку побутової техніки та електроніки.

Джерело: GfK Ukraineсматрфо

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: