Ринок побутової техніки та електроніки в Україні: несподівано вдалий початок року

Результати «GfK TEMAX® Україна» за перший квартал 2013 року

Київ, 15 травня 2013 року – Початок 2013 року на ринку побутової техніки та електроніки в Україні, всупереч прогнозам, відзначився пожвавленням ринку: порівняно з аналогічним кварталом минулого року обсяги продажів в грошовому виразі зросли на 14% . В «зеленій зоні» опинились усі сектори, а найбільшого росту досягли групи побутової електроніки (22%), великої (19%) та малої (18%) побутової техніки та телеком-продукція (14%). Ринки фототехніки та інформаційних технологій збільшились на 4% та 9% відповідно. Навіть звично рецесивний сектор офісної техніки продемонстрував 2-відсоткове зростання. Загальні обсяги продажу побутової техніки та електроніки за підсумками кварталу складають майже 11 млрд грн.

Динаміка продажів на ринку побутової техніки та електроніки в Україні, млрд грн.

Tabl

Побутова електроніка: «розумні» телевізори

Сектор побутової електроніки набув найвищих темпів зростання серед усіх ринків (+22%) та сягнув 1,8 млрд грн. Продажі найвагомішої групи – плоскопанельних телевізорів становлять 80% усього сектору (1,4 млрд. грн.). Майже всі телевізори мають технологію LED, половина з них – Smart-технологію та можливість показувати відео в 3D-форматі. Друга та третя групи за обсягами продажів – карти пам’яті та USB-пам’ять – зросли на 35% та 2% відповідно. Також поліпшила показники група автомобільних аудіопрогравачів (+3%). Решта груп сектору не показала росту.

Велика побутова техніка: зростання триває

Сектор великої побутової техніки в першому кварталі склав 2,1 млрд грн, тобто збільшився на 19% порівняно з початком 2012 року. Прикметно, що успішно стартували усі продуктові групи сектору. Незважаючи на холодну пору року, зростали продажі холодильників та морозильних камер (на 23% та 24% відповідно). Менш сезонні продукти так само користувалися попитом – посудомийні машини зросли на 27%, а пральні машини – на 19%. Попри загальне скорочення частки кухонних плит та печей у продуктовому портфелі сектору, ці товари не втрачають популярності: результат першого кварталу – зростання на15%. Найповільніші темпи росту мала група мікрохвильових пічок (7%).

Мала побутова техніка: зростають майже всі групи

З огляду на скорочення сегменту окремих груп у попередніх періодах, сектор малої побутової техніки почав рік надзвичайно активно, розширивши обсяг продажів на 18%. Група пилососів залишається незмінним лідером: складає п’яту частину сектору з показником росту 23% порівняно із першим кварталом 2012 року. Також підвищився попит на прилади для догляду за тілом: продажі епіляторів, чоловічих бритв та машинок для підстригання волосся збільшились на чверть, фени та прилади для укладання волосся – на 4% та 11% відповідно. Позитивною динамікою відзначаються дві найзначніші групи – прилади для приготування їжі та м’ясорубки, які продемонстрували впевнене зростання (33% та 27% відповідно). Загалом обсяг продажу товарів малої побутової техніки у першому кварталі 2013 року склав 1 млрд грн.

Телекомунікаційне обладнання: сектор знову зростає лише завдяки смартфонам

Перший квартал 2013 року для телеком-сектору позначився 14-відсотковим зростанням. Позитивну динаміку для сектору забезпечила лише одна група – смартфони, обсяг продажів яких зріс на 63% порівняно з аналогічним періодом попереднього року. Наразі сім з десяти проданих пристроїв для мобільного спілкування – це «розумні» мобільні телефони. Решта груп сектору залишились в негативній зоні: продажі факсів та стаціонарних телефонів зменшились на 15% та 1% відповідно. Найбільшого скорочення зазнали мобільні телефони – мінус 31%. Загалом ринок телекомунікаційного обладнання залишається одним із найбільших, складаючи у грошовому вимірі 2,1 млрд грн.

Інформаційні технології: медіа-планшети* – друга за обсягом група сектору

Сектор інформаційних технологій порівняно з іншими секторами показав не такі вражаючі, проте позитивні темпи росту – плюс 9% до аналогічного кварталу минулого року (3,2 млрд грн). Група ноутбуків втратила 4% обороту порівняно з аналогічним періодом минулого року. Проте ноутбуки складають більше половини сектору ІТ (53%). Водночас зростає ринок медіа-планшетів, які посунули із другого місця стаціонарні комп’ютери (-9%). За результатами першого кварталу 2013 року ринок планшетів складає майже півмільярда гривень. Продажі самостійних пристроїв падають, натомість неухильно зростає попит на додаткову техніку: накопичувачі (на 18%), клавіатури та миші (на 50% та 18% відповідно).

* Медіа-планшети (за класифікацією GfK) – портативні пристрої з діагоналлю від 5,6 дюймів, мобільною OS та ARM-процесором (або подібним).

Фоторинок: менш функціональні компактні камери втрачають популярність

Порівняно із аналогічним періодом минулого року, фоторинок зріс на помірні 3% та сягнув 372 млн грн. Такі результати зумовлені збільшенням обсягу продажів дзеркальних камер та подальшим падінням простих компактних. Останніх виштовхують на периферію не тільки старші колеги – дзеркальні камери, а й смартфони, які надають можливість робити якісні знімки.

Офіс: тенденцію зламано

Сектор офісної техніки протягом кількох періодів скорочувався, проте перший квартал 2013 року змінив тенденцію: багатофункціональні пристрої зросли на 2%, принтери – на 1%. Найбільшою несподіванкою стала динаміка сканерів – вони додали 11% до своїх минулорічних показників. Загалом продажі приладів для офісу склали 251 млн гривень (+2%).

Загальні висновки

І квартал 2013 року демонструє три основні тенденції на ринку побутової техніки та електроніки. По-перше, цифровий ринок залишається в позитивній зоні завдяки одній-двом продуктовим групам. Для побутової електроніки такою групою є телевізори, на телекомунікаційному ринку – смартфони, для інформаційних технологій – планшетні комп’ютери. По-друге, спостерігається тенденція до насичення цифрового ринку основною технікою (ноутбуками, моніторами, акустичними системами тощо) та логічний перехід до допоміжної (клавіатури, мишки, карти пам’яті тощо). По-третє, побутова техніка, на відміну від ринку цифрових технологій, зростає за всіма напрямками.

Результати у формі таблиці

tabl1

Джерело: GfK TEMAX® Ukraine, GfK Retail and Technology

Джерело: Прес-реліз GfK 15.05.2013 15:24

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: